Digitaalinen liiketoiminta valmennusohjelman rakenne 2018
Menneet valmennukset:
Digitaalinen liiketoiminta valmennusohjelman rakenne 2016-2017
#digikunto Digitaalinen liiketoiminta valmennusohjelma muodostuu kolmesta (3) ydinteemasta:
- Sisältömarkkinointi
- Verkkoliiketoiminta
- Kehittämistehtävä
KESÄKUU 2016
INTERNETMARKKINOINTI I Uusista asiakkaista kanta-asiakkaaksi
Internetmarkkinoinnin tavoitteiden ja kohderyhmien määrittely
Uusien kävijöiden hankkiminen sivuille
Asiakkaiden sitouttaminen internetmarkkinoinnilla
Tärkeimpien työkalujen harjoittelu omaa yritystä samalla hyödyntäen
Välitehtävien anto
Käytännönharjoituksia
INTERNETMARKKINOINTI II – Tuloksekasta internetmarkkinointia
Kävijäliikenteen seuraaminen ja siitä oppiminen
Kotisivujen tehostaminen eli konversion kasvattaminen
Asiakaskokemuksen rikastaminen verkossa
Mobiilimarkkinointi
Välitehtävien läpikäynti ja uudet välitehtävät
Käytännönharjoituksia
KEHITTÄMISTEHTÄVÄN ALOITUS
ELOKUU 2016
HAKUKONEOPTIMOINTI, HAKUKONEMARKKINOINTI JA REMARKETING
Hakukonenäkyvyyden ja löydettävyyden parantaminen, SEO
10 tee se itse tärkeintä asiaa kuntoon, jotta yrityksen sivustot tai verkkokauppa löytyy paremmin hakukoneista
Hakukonemarkkinointi, SEM
Google Adwords ja Google Analytics hyötykäytössä
Käytännönharjoituksia
SYYSKUU 2016
SOSIAALINEN MEDIA I
Somen työkalupakki lyhyesti: Facebook, Twitter, LinkedIn: mitä mahdollisuuksia, mitä vaaroja
Työvälineiden perus- ja tehokäyttö hyvien esimerkkien kautta
Käytännönharjoituksia soveltaen oman yrityksen toimintaan
SYYSKUU 2016
SOSIAALINEN MEDIA II
Yrityksen videot ja kuvat markkinoinnissa: pitääkö niitä olla, miten niitä tehdään?
Instagram, Photobucket, Pinterest, Flickr, Youtube, Wimeo, Periscope, Facebook Live Stream, Snapchat ja muiden palveluiden mahdollisuudet
Käytännönharjoituksia soveltaen oman yrityksen toimintaan
SYYSKUU 2016
MAINEENHALLINTA JA ASIAKASPALVELU VERKOSSA
Maineen mittaamisen keinot ja työvälineet sekä seuranta
Nettietiketti ja sosiaalisen median riskit
Henkilö- ja yritysbrändi
Kriisiviestintä
Asiakaspalvelun laadun tavoitteet ja mittarit verkossa
Asiakaspalvelumuodot verkossa – mitä pitää valita ja miksi?
Käytännön tutustuminen käytössä oleviin asiakaspalvelukanaviin ja soveltuvuuteen mm. pikaviestimet, livekuva/video palvelut, FAQ, Chat palvelut, MMS ja SMS viestit, sosiaalinen media, jne.
Käytännönharjoituksia ja asiakaspalvelukanavia
LOKAKUU 2016
JAKELUKANAVAT JA JAKELUKANAVASTRATEGIA OSANA YRITYKSEN STRATEGIAA
Mitä käsitteet jakelukanava, multi- ja omnichannel tarkoittavat
B2B ja B2C myynnin digitaaliset jakelukanavaratkaisut ja vaihtoehdot pk-yrityksille
Mitä tarvitaan hyvään jakelukanavasuunnitelmaan
Käytännönharjoituksia ja case-esimerkkejä myynnin jakelukanavaratkaisuista.
LOKAKUU 2016, matkailu
VERKKOKAUPAN PERUSTAMINEN JA KANNATTAVUUS
Oman suoramyynnin avaaminen BtoC ja BtC kaupassa
Verkkokaupan ABC, liiketoimintasuunnitelma ja tulostavoitteet käytännössä
Asiakkaat ja tuotteet
Matkailutoimialan verkkokauppaohjelmistot lyhyesti (huom! sisällöllisesti tarkempi päivä on 29.11.2016)
Maksaminen kotimaassa ja ulkomailla
Lainsäädännön erityiskysymykset: valmismatkalaki, kuluttajasuojalaki, laki yksityisyyden suojasta
Sisällönpäivittäminen ja markkinointi
Miten kaupan saa kannattavaksi?
Käytännönharjoituksia, verkkokaupan tulosennusteen laskeminen, osallistujien esittämät kysymykset ja pureutuminen verkkokaupan erityiskysymyksiin
LOKAKUU 2016, valmistavateollisuus
Oman suoramyynnin avaaminen B2C ja B2B kaupassa
Verkkokaupan ABC, liiketoimintasuunnitelma ja tulostavoitteet käytännössä
Asiakkaat ja tuotteet
Verkkokauppaohjelmistot valmistavassa teollisuudessa
Logistiset kysymykset kotimaassa ja ulkomailla (rahaliikenne, maksaminen, tavaraliikenne, tietoliikenne)
Lainsäädännön erityiskysymykset kuluttajakaupassa
Sopiminen ja sopimukset yritysten välisessä kaupassa
Sisällönpäivittäminen ja markkinointi
Käytännönharjoituksia, case-esimerkkejä, verkkokaupan tulosennusteen laskeminen, osallistujien esittämät kysymykset ja toimialan erityiskysymykset
MARRASKUU 2016, matkailu
YRITYKSEN BACKOFFICE PROSESSIEN DIGITALISOINTI
Yrityksen taustaprosessit ja arkipäivän ATK
Yrityksen taustaprosessien läpikäynti kahden matkailuyrityksen case-esimerkin kautta: johtaminen, tuotanto, tuotantoverkoston ja alihankkijoiden hallinta, myynti, markkinointi, asiakashallinto, tilaus-toimitus, henkilöstöhallinto, taloushallinto, kumppanuusprosessit
Käytännönharjoituksia ja case-esimerkkejä
MARRASKUU 2016, valmistavateollisuus
YRITYKSEN BACKOFFICE PROSESSIEN DIGITALISOINTI
Yrityksen taustaprosessit ja arkipäivän ATK
Yrityksen taustaprosessien läpikäynti kahden valmistavan teollisuuden case-esimerkin kautta: johtaminen, henkilöstö, tuotanto, laadun valvonta, alihankkijaverkosto, myynti, markkinointi, asiakashallinto, logistiikka, tilaus-toimitus, henkilöstöhallinto, taloushallinto, kumppanuusprosessit
Käytännönharjoituksia ja case-esimerkkejä
MARRASKUU 2016, matkailu
MATKAILUYRITYKSEN ERP JA VERKKOKAUPPAOHJELMISTOT
ERP ohjelmistojen rakenne ja toiminnot
Läpileikkaus markkinoilla oleviin matkailutoimialan ERP ja verkkokauppaohjelmistoihin
Käytännönharjoituksia ja edellisen lähipäivän välitehtävien purku.
MARRASKUU 2016, valmistavateollisuus
VALMISTAVAN TEOLLISUUDEN YRITYKSEN ERP JA VERKKOKAUPPAOHJELMISTOT
ERP ohjelmistojen rakenne ja toiminnot
Läpileikkaus markkinoilla oleviin valmistavan teollisuuden ERP ja verkkokauppaohjelmistoihin
Käytännönharjoituksia ja edellisen lähipäivän välitehtävien purku.
TAMMIKUU 2017
Yrityksen digisuunta nyt ja tulevaisuudessa
Yritykset ovat valmistelleet kehittämistehtävää koko valmennuskoulutuksen ajan ja ovat nyt esiintymisvuorossa.
TAMMIKUU 2017
Teema Yrityksen digisuunta nyt ja tulevaisuudessa, päättötilaisuus ja palkitsemiset
#digikunto